Generowanie leadów, czyli jak pozyskać klienta

Artykuł poradnikowy

W przypadku działań marketingowych realizowanych w sieci jednym z głównych celów jest pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Trzeba jednak wiedzieć, że nie jest to proces łatwy. Dlatego tak ważne jest przygotowanie odpowiedniej strategii. Niewłaściwe zdobywanie leadów może bowiem przynieść jeszcze więcej strat niż korzyści.

Czym jest generowanie leadów?

Generowanie leadów to nic innego jak realizacja kampanii marketingowej, której celem jest zdobyć danych kontaktowych do potencjalnych klientów. W pierwszej kolejności celem kampanii jest zainteresowanie jej tematem potencjalnych klientów.

Drugi etap do skłonienie potencjalnych klientów do pozostawienia swoich danych kontaktowych. Samo pozyskanie danych kontaktowych to jednak nie wszystko.

Kolejny krok to ich właściwa kwalifikacja, a następnie przeciągniecie potencjalnych klientów przez kolejne etapy lejka sprzedażowego. Ostateczny cel to oczywiście zakup produktu przez klienta.

Czym jest lead?

Jako lead określić można osobę, która zainteresowała się określonymi produktami bądź usługami, które reklamowane są w ramach kampanii. Innymi słowy, lead to potencjalny klient, który w najbliższej przyszłości może zdecydować się na dokonanie zakupu. Jest to zatem potencjalny klient, który pozostawił swoje dane kontaktowe i oczekuje się, że będzie on zainteresowany zakupem. Dlatego tak ważne w realizacji kampanii marketingowej jest zachęcenie użytkownika do odwiedzenia strony internetowej, a następnie do pozostawienia na niej swoich danych.

Jak pozyskuje się lead? Skuteczne strategie

Jak już wspomniano, w procesie pozyskiwania leadów bardzo ważna jest właściwa strategia. Najczęściej taka strategia składa się z czterech etapów.

Pierwszy krok to przygotowanie odpowiedniej oferty. Nie chodzi tu jednak o typową ofertę handlową. Aby pozyskać lead, należy coś w zamian ofiarować użytkownikowi. Coś, co będzie dla niego wartościowe i użytkowe. Przykładem może być ebook. Może być to poradnik dotyczący zagadnienia, którym potencjalny klient jest zainteresowany. Jeśli pozostawi on swoje dane kontaktowe, uzyska możliwość bezpłatnego pobrania ebooka.

Kolejnym ważnym elementem w strategii pozyskiwania leadów jest stworzenie tzw. call to action. Jest to wezwanie użytkownika do działania. Najczęściej call to action ma formę atrakcyjnego przycisku zachęcającego do kliknięcia lub intrygującego nagłówka.

Po kliknięciu w call do action użytkownik przenosi się na stronę docelową, czyli tzw. landing page. Jest to strona zawierająca konkretne informacje dotyczące tylko jednej oferty oraz formularz służący do pozostawienia przez potencjalnego klienta swoich danych kontaktowych. Jeśli potencjalny klient wypełni formularz i prześle swoje, dane wówczas można mówić o pozyskaniu leada. To rodzaj strony, która służy jednemu precyzyjnemu celowi – pozyskania klienta. Wybór szablonu lub zaprojektowanie skutecznej strony powinno być jednym z pierwszych kroków planowania kampanii.

 

Jeśli masz pytania lub chcesz rozpocząć współpracę to skontaktuj się z nami!

Reklama w Internecie

Dodaj swoją firmę do katalogu I-BAZA FIRM, umieść ogłoszenia, poradniki blogowe i zacznij zdobywać nowych klientów w Internecie!

* w cenie otrzymujesz dożywotnią publikację artykułów i linków! (nie krócej niż 2 lata)

Redakcja portalu

BB. Plus Bogusław Bryła
ul. Okrzei 1/10 
11-200 Bartoszyce
NIP: 7431275076