Jak zadbać o zdrowie jesienią i zimą?

Artykuł poradnikowy

Większości z nas okres jesieni i zimy kojarzy się głównie z depresyjną aurą i wzmożonym okresem przeziębień i grypy. Nie zależnie od tego jednak, w tym trudnym okresie powinniśmy umiejętnie zadbać o siebie i swoje zdrowie. Brak słońca może niekorzystnie wpływać na nasze samopoczucie, a także odporność. Jak więc zadbać o swoje zdrowie jesienią i zimą?

Jesienno-zimowa dieta

Zadbaj o dietę. Po zimie często brakuje witamin i minerałów, gdyż jemy mniej świeżych warzyw i owoców, szczególnie tych zielonych, a korzeniowe nawet dobrze przechowywane, nie posiadają ich już tak dużo, jak świeże. Jemy też więcej produktów gotowanych, przetworzonych, a mniej surowych. Zaczyna brakować witaminy C, której organizm nie magazynuje. Brak dostatecznej ilości słońca może powodować brak witaminy D. Brakuje też często minerałów, takich jak potas, magnez czy żelazo.

Pamiętajmy, że dieta ma zapewnić odpowiednie odżywienie organizmu, szczególnie w jesienno-zimowym okresie. Musi więc ona być dobrze zbilansowana i bogata w składniki odżywcze, by dodać nam energii. Zaleca się więc spożywanie 4 głównych posiłków dziennie w około 3-5-cio godzinnych odstępach. Dodatkowo należy pamiętać, by każdy z tych posiłków zawierał składnik węglowodanowy, białkowy, a także właściwie i optymalne porcje tłuszczów. Spożywajmy też dużo jajek, ryb, a także chudych mięs.

Nie rezygnujmy z aktywności fizycznej

Śnieg i ujemne temperatury, w żaden sposób nie zachęcają do ruchu i wszelakiej aktywności fizycznej. Jednak nie musimy z tego całkowicie rezygnować. Pamiętajmy, że każdy ruch szczególnie w tym trudnym okresie będzie pożądany. Organizm który będzie trwał w ruchu, będzie lepiej dotleniony, a także zwiększy się produkcja endorfin. Dodatkowo ochronimy się przed nadciśnieniem, cukrzycą i otyłością w tym niełatwym, jesienno-zimowym okresie.

Regeneracja i wypoczynek

Nie należy zapominać także o obowiązkowym wypoczynku. Wraz z aktywnością i dietą relaks wpłynie pozytywnie na naszą odporność. Podstawowym elementem staje się więc sen, który powinien trwać około 8 godzin, nieprzerwanie. Dopasujmy odpowiednio czas naszego wypoczynku, by nie przegapić godzin, w których na dworze nadal będzie widno. Wspomoże to naszą aktywność psychofizyczną, a w przypadku kobiet dodatkowo korzystnie wpłynie na cerę.

Ubieraj się odpowiednio do pogody

Pierwsze promienie wiosennego słońca często sprawiają, że chętnie zrzucamy zimowe okrycia, szale i czapki chowamy na dnie szafy. To duży błąd. Przedwiośnie przynosi często również zimno, opady i wiatr. Szybko zmieniająca się aura często zaskakuje. Pamiętaj, by zawsze sprawdzać temperaturę za oknem przed wyjściem z domu i ubierać się stosownie do pogody. Zadbaj o ciepło dłoni i stóp oraz głowy. Ubieraj się na tzw. cebulkę. Noś przy sobie parasol.

Jak zadbać o zdrowie na przedwiośniu? Twoja kondycja fizyczna i psychiczna może się znacznie poprawić, jeśli będziesz słuchać swojego organizmu, zwracać uwagę na zmieniającą się pogodę i wprowadzisz do swojego życia kilka potrzebnych zmian.

Jeśli masz pytania lub chcesz rozpocząć współpracę to skontaktuj się z nami!

Reklama w Internecie

Dodaj swoją firmę do katalogu I-BAZA FIRM, umieść ogłoszenia, poradniki blogowe i zacznij zdobywać nowych klientów w Internecie!

* w cenie otrzymujesz dożywotnią publikację artykułów i linków! (nie krócej niż 2 lata)

Redakcja portalu

BB. Plus Bogusław Bryła
ul. Okrzei 1/10 
11-200 Bartoszyce
NIP: 7431275076