Jakie składniki wzmacniają układ odpornościowy u dorosłych?

Artykuł poradnikowy

Szczególnie w okresie jesienno-zimowym każdy powinien poświęcić więcej uwagi wzmocnieniu odporności swojego organizmu. W jaki sposób to zrobić? Wyjątkowo istotna jest zbilansowana dieta, która dostarczy nam odpowiednich składników odżywczych, które pozytywnie wpłyną na nasz układ odpornościowy. Dieta mająca na celu wzmocnienie organizmu powinna w sobie zawierać: witaminy, składniki mineralne, kwasy tłuszczowe, a także przeciwutleniacze.

Jakie składniki wzmocnią nasz układ odpornościowy?

Jakie składniki wzmocnią nasz układ odpornościowy?

·      Witamina A

Niedobór witaminy A ma negatywny wpływ na działanie całego układu odpornościowego, ponieważ przyczynia się ona do wzrostu i podziału komórek w nim. Witamina A wzmacnia skórę, bariery organizmu, ściany układu oddechowego, pokarmowego i moczowego. Jest ona też świetnym przeciwutleniaczem i ma udział w usuwaniu wolnych rodników.

·      Witamina D

Jeśli dostarczamy swojemu organizmowi witaminy D, to ona łagodzi pojawianie się stanów zapalnych oraz osłabia reakcje alergiczne.                        

·      Witamina E

Witamina E redukuje ilość wolnych rodników w organizmie oraz zapobiega i przerywa reakcję oksydacji. Dzięki temu zmniejsza potencjalny stan zapalny w ciele.

·      Selen                                     

Niedobór selenu prowadzi do osłabienia reakcji organizmu w chwili pojawienia się infekcji wirusowej lub bakteryjnej oraz do zmniejszenia aktywności komórek w układzie odpornościowym.

·      Cynk                                            

Cynk ma duży wpływ na szczelność barier organizmu, a także ogranicza wnikanie wirusów i bakterii. Jest dobrym przeciwutleniaczem.

·      Żelazo

Niedobór żelaza obniża bakteriobójczy potencjał organizmu, zwiększa ryzyko zakażeń oraz infekcji bakteryjnych.

·      Flawonoidy

Te silne przeciwutleniacze wykazują działanie detoksykacyjne, przeciwnowotworowe, przeciwzapalne i przeciwmiażdżycowe.

·      Kwasy tłuszczowe

Odpowiadają one za budowę błon komórkowych komórek w układzie odpornościowym.

Co jeść, by wzmacniać układ odpornościowy?

Aby mieć wzmocniony układ odpornościowy, trzeba zadbać o jak najbardziej zbilansowaną dietę. Nie może w niej zabraknąć świeżych warzyw i owoców. Nabiał, ryby, orzechy i produkty zbożowe również są niezbędne, by móc cieszyć się zdrowym organizmem.

Główne składniki odżywcze, które pomogą wzmocnić układ odpornościowy – to przede wszystkim żelazo oraz witaminy A, C i D. Występują one w wielu produktach, jednak nie zawsze mamy pewność, czy dostarczyliśmy ich w odpowiedniej ilości.

Pamiętaj o suplementach

Co, jeśli brakuje składników odżywczych w diecie? Wtedy najlepiej wspomóc się syropem z suplementami, który zawiera składniki aktywujące układ odpornościowy do szybszej reakcji w przypadku początków infekcji. Są to między innymi czarny bez, korzeń pelargonii afrykańskiej i beta-glucan.)

Dobry syrop powinien zawierać naturalne składniki, takie jak: czosnek, sok z malin, czarny bez, kwiat lipy, liście aloesu czy wyciąg z imbiru. Są one potrzebne białym krwinkom do zwalczania infekcji, pomaga chronić komórki i utrzymywać organizm w zdrowiu, jednocześnie wspomagając proces gojenia i zwiększając zdolność organizmu do wchłaniania żelaza.

 

Jeśli masz pytania lub chcesz rozpocząć współpracę to skontaktuj się z nami!

Reklama w Internecie

Dodaj swoją firmę do katalogu I-BAZA FIRM, umieść ogłoszenia, poradniki blogowe i zacznij zdobywać nowych klientów w Internecie!

* w cenie otrzymujesz dożywotnią publikację artykułów i linków! (nie krócej niż 2 lata)

Redakcja portalu

BB. Plus Bogusław Bryła
ul. Okrzei 1/10 
11-200 Bartoszyce
NIP: 7431275076