Polacy coraz chętniej jedzą dania kuchni uznawanych w naszym kręgu kulturowym za orientalne. Na popularności zyskuje między innymi kuchnia tajska, chińska, filipińska czy japońska. Zauważalnym trendem jest coraz większe zainteresowanie głównie kuchnią japońską, a zwłaszcza jej najbardziej popularne danie – sushi. Prawdziwy boom na ten rodzaj jedzenia powoduje, że restauracje oferujące sushi pękają w szwach, a co za tym idzie, otwarcie tego typu restauracji może okazać się niezłym pomysłem na biznes. Jak jednak wyróżnić się na tle konkurencji? Czym koniecznie musi się charakteryzować nasz lokal? Jakie usługi dodatkowe warto zaproponować naszym klientom?

 

Odpowiedni wystrój

Nie jest tajemnicą, że restauracje oferujące potrawy danego kraju, powinny mieć zaaranżowane wnętrze w taki sposób, by jak najbardziej odwoływać się do kultury tegoż kraju. Wobec tego lokal serwujące dania sushi powinien być pomalowany w stonowanych kolorach, świetnie sprawdzą się różne odcienie szarości. Ponadto warto wystrój wzbogacić o następujące dodatki:

  • obrazy przedstawiające typowo japońskie widoki (Góra Fuji, wiejskie tereny czy też podobizny gejszy),
  • nawiązania do roślin szczególnie kojarzonych z Japonią – drzewo bambusowe, drzewo wiśniowe,
  • figurki Buddy,
  • różnego rodzaju oczka wodne wypełnione kamieniami bądź rybami,
  • ściany wodne.

Nie możemy zapomnieć również o naczyniach do jedzenia, używanych w Japonii. Warto zaznaczyć, że wystrój powinien być subtelny. Świetnym uzupełnieniem aranżacji wnętrza będzie spokojna muzyka, tworząca spokojną atmosferę. Ciekawym wyróżnikiem naszej restauracji będzie na pewno kuchnia, widoczna dla każdego klienta – jest to rzadko spotykane w lokalach tego typu. 

 

Oferta produktów

W karcie poza typowymi rodzajami sushi takimi jak futo-maki, nigiri czy maki powinniśmy zamieścić inne dania oraz produkty charakterystyczne dla kuchni japońskiej, między innymi:

  • zupy miso,
  • pierożki Yaki,
  • sałatki Kimchi czy Wakame,
  • krewetki królewskie na maśle czosnkowym.

Ofertę warto uzupełnić również o napoje kojarzone z Japonią, między innymi różne gatunki herbat. Dla miłośników mocniejszych trunków możemy zaproponować japońskie piwa bądź japońską wódkę – Sake.

Oczywiście pamiętajmy o tym, żeby produkty wykorzystywane przez nas podczas przygotowywania dań były świeże. Nie warto oszczędzać na jakości podawanych przez nas potraw, gdyż to one są wizytówką naszej restauracji.

 

Dodatkowe usługi

Istotną kwestią w obecnych czasach dla klientów jest możliwość dostawy jedzenia do domu. Warto zaproponować ten rodzaj usługi klientom, którzy nie mogą z różnych przyczyn odwiedzić naszego lokalu. Nie zapominajmy, żeby w dowożonym przez nas zestawie nie zabrakło pałeczek oraz odpowiednich sosów. Dodatkowo do zamówienia możemy dołączać sezam bądź wasabi. 

Interesujące dla klientów mogą się również okazać imprezy tematyczne, odnoszące się do kultury japońskiej. Ten sposób promocji Japonii okaże się również świetną reklamą dla naszej restauracji. O wiele z tych elementów nie musisz się samodzielnie martwić, jeśli zdecydujesz się na współpracę. Franczyza sushi to rewelacyjne pomysł na start w biznesie!

Jeśli masz pytania lub chcesz rozpocząć współpracę to skontaktuj się z nami!

Reklama w Internecie

Dodaj swoją firmę do katalogu I-BAZA FIRM, umieść ogłoszenia, poradniki blogowe i zacznij zdobywać nowych klientów w Internecie!

Fan page

Śledź najnowsze informacje na naszym fan page . Regularnie dodajemy nowe poradniki i najlepszych specjalistów z każdej branży.