Social marketing, czym jest i dlaczego warto?

Artykuł poradnikowy

Obecnie popularne stało się stwierdzenie, że jeśli nie ma Cię w social mediach, to nie istniejesz. Zwykle odnosiło się ono do osób prywatnych, jednak teraz coraz częściej, można je dopasować również do firm i przedsiębiorstw. Media społecznościowe są źródłem cennych informacji, ale także cennych możliwości. Czym więc jest social marketing i dlaczego warto?

Czym jest social marketing?

Social marketing to najprościej mówiąc, grupa działań marketingowych, których głównym zadaniem jest wygenerowanie na stronie ruchu, za pośrednictwem mediów społecznościowych. Wykorzystuje się do tego popularne serwisy jak np. Facebook, LinkedIn czy Instagram. Dzięki temu, że przedsiębiorstwo będzie aktywnie prowadziło swoją stronę, przyciągnie do siebie potencjalnych klientów, a także dotrze do większego grona osób wraz ze swoją reklamą. Social media i prowadzone w nich działania marketingowe, posłużą do przekierowania użytkowników na stronę główną firmy, podstrony czy chociażby na bloga. Dzięki tego rodzaju marketingowi, przedsiębiorstwo może także komunikować się ze swoją grupą stałych odbiorców, a także wybudować mocniejsze więzi pomiędzy klientami, a marką.

W czym pomogą nam social media?

Social marketing pomoże nam także utworzyć długofalową strategię marketingową. W głównej mierze opiera się on na sprawnie przygotowanym marketingu wirusowym. To on odpowiada za wygenerowanie dużego ruchu na stronie. Istotną kwestią jest także odpowiednie zaangażowanie osób prowadzących profile. To od nich zależy stopień interakcji z użytkownikami. Ich zadaniem jest odpowiadać na pytania i na komentarze, a także wzbudzić w odbiorcach poczucie, że są ważni dla firmy.

Kluczowe staje się także odpowiednie dobranie portalu. Powinno dobrać się go w taki sposób, by znalazło się na nim jak najwięcej osób zainteresowanych produktem czy usługa. Wówczas konieczne staje się określenie grupy docelowej. Decydujące może być nie tylko wiek, ale także miejsce zamieszkania, ale przede wszystkim czynniki, które mogą charakteryzować danego odbiorcę. Warto więc poświęcić czas na social media marketing i starannie zaplanować kolejne działania, co pomoże uniknąć ryzyka nietrafionej kampanii.

Social marketing – czy warto?

Na to pytanie odpowiedź jest prosta. Warto odpowiednio zaplanować kampanie social marketingu, by zwiększyć ruch na naszej stronie. Jednak, to nie jedyna zaleta, jaką mogą nam przynieść działania na płaszczyźnie social mediów. Do najważniejszych zalet można zaliczyć także:

  • zwiększanie wśród klientów świadomości dotyczącej marki
  • docieranie do nowych odbiorców z reklamą
  • łatwiejsze znalezienie potencjalnych klientów
  • możliwość bezpośredniego dotarcia do grupy docelowej

Oczywiście działania social marketingowe kosztują, więc warto także odpowiedzieć sobie jakim budżetem dysponujemy, a także jakich efektów oczekujemy. Jednak odpowiednio przeprowadzona kampania, daje maksymalne szanse powodzenia.

Jeśli masz pytania lub chcesz rozpocząć współpracę to skontaktuj się z nami!

Reklama w Internecie

Dodaj swoją firmę do katalogu I-BAZA FIRM, umieść ogłoszenia, poradniki blogowe i zacznij zdobywać nowych klientów w Internecie!

* w cenie otrzymujesz dożywotnią publikację artykułów i linków! (nie krócej niż 2 lata)

Redakcja portalu

BB. Plus Bogusław Bryła
ul. Okrzei 1/10 
11-200 Bartoszyce
NIP: 7431275076