Sprawdź, jak utrzymać klienta przy sobie. Skuteczne strategie SEM

Artykuł poradnikowy

Promowanie firmy i zdobywanie nowych klientów, zwłaszcza w obecnych czasach, jest bardzo trudne. Może się też zdarzyć, że i stali klienci, na których zawsze mogliśmy liczyć, zaczną znikać. Żeby zdobyć albo zatrzymać klientów, potrzebna będzie odpowiednia strategia marketingowa. Wykorzystanie choćby strategii SEM, może przynieść realne korzyści. Coraz większa liczba przedsiębiorców widzi, że marketing internetowy przynosi najwięcej efektów. Jednak, aby faktycznie był korzystny, dobrze jest najpierw zaplanować działania.

Co obejmują działania SEM?

Za SEM można uznać kompleksowe działania, których głównym celem jest promowanie firmy w wyszukiwarkach internetowych. Te działania to między innymi:

  • Optymalizacja strony internetowej,
  • pozycjonowanie strony www w wynikach wyszukiwania,
  • kampania linków sponsorowanych.

Obecnie jednak bardzo dużo firm skupia się na kampaniach linków sponsorowanych, czyli po prostu reklamach wyświetlanych w wynikach wyszukiwania. Jeżeli strona działa prawidłowo i niedawno była zmodernizowana zgodnie z najnowszymi standardami, to można się skupić na kierowaniu do niej ruchu. A to oznacza kampanie SEM pod kątem używania płatnych wyników w Google.

Reklamy w wyszukiwarce, które przynoszą zyski

Żeby kampania SEM była skuteczna, potrzebne jest odpowiednie przygotowanie założeń. Nie wystarczy po prostu zalogować się do panelu, przez który możemy włączyć reklamy. Najpierw trzeba ustalić, choćby jaki budżet możemy przeznaczyć na kampanię oraz do kogo jest ona kierowana. Celem mogą być osoby, które już odwiedziły naszą stronę lub nasi klienci. Jednak kampanię można też przygotować pod nowych klientów, którzy potencjalnie skorzystają z oferty.

Przede wszystkim trzeba ustalić:

  • cel,
  • grupę docelową,
  • reklamowany produkt.

Celem może być skłonienie klientów do ponownego zrobienia zakupów czy skorzystania z naszych usług. Jednak może to być również niefinansowy cel, a jedynie wykreowanie pozytywnego wizerunku w sieci. Większość firm za cel jednak stawia zwiększenie sprzedaży lub ruchu na stronie, co na tę sprzedaż ma się przekładać.

Żeby działania SEM odniosły sukces, muszą być kierowane do odpowiedniej grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów. Dla kogo przeznaczone są towary lub usługi? Kto najchętniej kupuje je przez Internet? Z jakich urządzeń korzystają te osoby? A może prowadzisz firmę lokalnie i zależy Ci na osobach z danej lokalizacji? Żadna strategia reklamowa nie zadziała, jeśli reklamy będą kierowane do wszystkich. Muszą być zoptymalizowane pod kątem grupy docelowej.

Ustalając strategię zawsze trzeba najpierw ustalić priorytety. Czy jest produkt lub usługa, które już cieszą się dużą popularnością i w niedalekiej przyszłości nadal będą cieszy się zainteresowaniem? Warto zacząć kampanię reklamową właśnie dla takiego produktu. Oczywiście można też wypromować produkt bądź usługę, na którym nam najbardziej zależy i którymi możemy się wyróżnić na rynku.

Jeśli masz pytania lub chcesz rozpocząć współpracę to skontaktuj się z nami!

Reklama w Internecie

Dodaj swoją firmę do katalogu I-BAZA FIRM, umieść ogłoszenia, poradniki blogowe i zacznij zdobywać nowych klientów w Internecie!

* w cenie otrzymujesz dożywotnią publikację artykułów i linków! (nie krócej niż 2 lata)

Redakcja portalu

BB. Plus Bogusław Bryła
ul. Okrzei 1/10 
11-200 Bartoszyce
NIP: 7431275076